Archief 2010 (juli)

Yoghurt, voetbal en regen

Bij toeval hebben de Flash V, Tangaroa en wij, heel kort na elkaar, een yoghurtmachine gekocht. Small Nest heeft al lang een yoghurtmachine en had kennelijk zoveel vertrouwen in hun machine en opgebouwde ervaring, dat Willem een yoghurtcompetitie uitschreef. Na kinderbedtijd werden Sepke en Ward ...

2010

Vanille en de reuze wesp

Het is sinds een paar dagen eindelijk weer mooi weer, en dat is echt genieten. We tanken in Raiatea en gaan naar de lokale Champion, maar vluchten na een nachtje snel naar het mooiere Tahaa. In Raiatea hebben we voor het eerst sinds Panama weer eens het luik in de ingang en op slot, zelfs Sammie ...

Nieuwe foto's

Vandaag of morgen staat er een groot nieuw fotoalbum online. Fietsen, zeilen, Mees die een haai nadoet, bezoek vanilleboerderij, Pieter danst, heremietkrabbetjes en voetbal. Er staan dan ook 2 nieuwe filmpjes online. Mees die een "salto" maakt en Elena zeilend door de lagune van Tahaa.

Bora Bora!!

(Er staat een nieuw filmpje online van onze aanloop naar Bora Bora) De Elixir (met twee kleine jongetjes) en de Fine Gold (beide uit Australie) steunen ons bij de wedstrijd Nederland-Uruquay. We zitten met z’n allen in een kleine bungalow (hotelkamer) gepropt rond een klein televisiescherm, terwi...

Bastille day

We hebben alweer te lang niets van ons laten horen, maar het is hier ook zo druk en gezellig… Veel gebeurd. Allereerst natuurlijk het voetbal en de eclips hier. De jachtclub waar we eigenlijk niet meer weg willen, had een “ontbijt met voetbal” geregeld. Tegelijkertijd was er hier een zonsverduist...

Foto's Bora Bora

Er staan nieuwe foto's online maar ze zijn voorlopig alleen via de link te bekijken. Druk op lees verder.

Klik op http://picasaweb.google.nl/kokadam/BoraBora#slideshow/5494605377622567122 , en dan op F11, om het album te bekijken.
Vanavond vertrekken we voor de 550 mijl richting Aitutaki, ...

Afscheid van Frans Polynesië

We zijn weer op zee, nog 325 mijl naar Aitutaki. Na een heerlijke week bij de Bora Bora Yacht Club nemen we afscheid van iedereen en zetten koers richting Aitutaki (Cook Islands, ca. 500 mijl varen). We moeten ons er echt toe zetten, want we vinden Frans Polynesië fantastisch en hebben helemaal g...

Ingeslingerd, nog 184 mijl

Hoe anders ziet een tweede dag op zee er altijd uit! We ontbijten in het zonnetje en zetten de parasailor erop. Het gaat niet erg hard, maar zo mag het wel een dagje extra duren. Wat we gisteren nog vergaten te melden, is dat de Wahoo met een enorme teaminspanning is binnengehaald. De mannetjes s...

Another day at sea

Maandag 19 juli 2010, Another day at sea, nog 60 mijl naar Aitutaki 's Nachts om 2:00 uur, tijdens de wachtwissel, laten we de parasailor zakken. Er is te weinig wind, waardoor de parasailor steeds inklapt en dat is niet goed voor het zeil. We proberen het daarna nog met een uitgeboomde genua en...

Aangekomen in Aitutaki

We zijn vanmorgen aangekomen in Aitutaki. Fantastisch. Het was een lekker tochtje met aan het einde toch nog even wat venijnige squalls. Gelukkig hadden we inmiddels slechts de kotterfok op staan dus geen paniek. We hebben uiteindelijk niet erg veel geslapen. Parasailor eraf, genua op de boom, bo...

Nick en Simon

Heerlijk dagje, onrustig nachtje. Dat is het nadeel van buiten het rif liggen, als het hard gaat waaien ben je steeds bang dat de deining gaat draaien en je plots met je kont op het rif ligt. Maar goed het was zoals meestal weer veel, voor niets, wakker worden en uit het luik kijken.
Vandaag met...

Dansen met Ali

Aitutaki is helemaal Adam's eiland; er zijn geen honden. In 1967 werd een eilander door een hond gebeten, waarna lepra uitbrak. De honden kregen de schuld en werden allemaal afgemaakt. Je kunt je hond beter niet meenemen naar Aitutaki, want "dogs will be destroyed". In plaats van zwerfhonden stik...

2010

Het meest gecompliceerde eilandje van de Pacific.

We zijn er aangekomen. Zondagmiddag. Na een heerlijke dag onder parasailor kwamen we aan in Palmerston. Palmerston is ongeveer 1 vierkante kilometer groot. Het is het eiland van William Marsters. William, een scheepstimmerman uit Gloucester (Engeland), kwam hier in 1863 aan met drie polynesische ...

Vakantiedag op een motu, nog 342 mijl naar Niue

Sinds maart 2010 woont er een antropoloog op het eiland, die zijn proefschrift over Palmerston schrijft. Ik kan me voorstellen, dat er makkelijk een boek vol te schrijven is over dit zeer geïsoleerde eiland. Wij zijn er slechts twee dagen aan land geweest en raken niet uitgepraat over alles wat w...

Nog 29 mijl naar Niue

Het gaat gedurende de dag steeds harder waaien en om 16:30 uur laten we het grootzeil zakken en varen we verder op alleen de genua. De golven bouwen zich op en we worden wild heen en weer geslingerd. De jongens zijn gelukkig goed ingeslingerd (mede dankzij de rollerige ankerplekken van de laatste...

2010

Prima zeilen, nog 200 mijl naar Niue.

Leonie was gisteren nog 2 dingen vergeten. Gistermorgen zijn we gaan duiken met de Huka van Jim (Sea Level). Trouwens geen idee of je dat zo schrijft, Huka. Het is in ieder geval een nogal geniaal ding. In een binnenband staat een klein Honda motortje dat een klein compressortje aan stuurt en dat...