Archief 2010 (juli)

Terug

Afscheid van Frans Polynesië

We zijn weer op zee, nog 325 mijl naar Aitutaki. Na een heerlijke week bij de Bora Bora Yacht Club nemen we afscheid van iedereen en zetten koers richting Aitutaki (Cook Islands, ca. 500 mijl varen). We moeten ons er echt toe zetten, want we vinden Frans Polynesië fantastisch en hebben helemaal geen zin in een lang stuk op zee.

Eergisteren vierden we Nicky's (Sunboy) verjaardag op de Bora Bora Yacht Club. Ze werd zestien. Niet echt een goeie leeftijd om te 'cruisen'. Terwijl alle oudere mensen en kleine kindjes kletsten resp. rondrenden, zat ze in haar eentje te sms-en met haar vriendinnen. 's Avonds hebben we aan boord van Sea Level gegeten samen met Endless Summer en Small Nest. Tangaroa is gisteren al vertrokken, Small Nest is twee uur voor ons vertrokken en morgen volgt Sea Level ons.

We zeilen met gereefd grootzeil en genua, voor de wind, ca. 7 tot 8 knopen en de jongetjes liggen lekker te slapen. Het hobbelt aardig en we moeten weer een beetje inslingeren.

Vandaag was een mooi dagje. We zeilen prima hoewel de zee wat hobbelig is. Beide mannetjes moesten een keer spugen maar daar bleef het gelukkig bij. hoewel de zee onrustig is. We varen ook iets te hoog, omdat anders alles maar staat te klapperen. Morgen maar eens de parasailor erop zodat we weer wat meer richting bestemming kunnen sturen. We vingen vanmiddag een mega Wahoo. Adam zag hem een grote sprong door de lucht maken en vervolgens ging de lijn er vandoor. We hebben een nieuwe vislijn in Tahiti gekocht dus die breekt niet meer. 15 kg Wahoo, onze eerste! We aten vanavond een groot stuk en als we aankomen moeten we snel alle bootjes uitnodigen voor de rest.