Archief 2011 (juli)

Surf's up

De volgende dag blijven we nog een dag op Penipel liggen. We nemen de Hookah van Jim mee om aan de buitenkant van het rif te gaan duiken. Een Hookah is een motortje in een drijvende binnenband, die lucht door 2 lange slangen pompt. Aan het einde van zo'n slang van ongeveer 30 meter zit een duik...

Goudmijnen en 'raskols'

Van Tanga Islands varen we naar Lihir. Een schitterende zeiltocht met zelfs een paar uur de parasailor erop. De baai is prachtig, maar vreselijk diep. De baai heeft een inham, die op de ingang van een rivier lijkt. We varen voorzichtig de rivier op en laten ons anker vallen in 10 m. water. Tot on...

Nieuwe foto's

Er staan weer nieuwe foto's online: Papoea Nieuw Guinea 1. Met onze vrienden "Sea Level" en "Endless Summer". Onze excursie naar de hotsprings. Surfen. Veel lokale kindjes. Vis en de inhoud van zijn maag. Ruilhandel en de Hookah duikmotor. Dinghy safari en zeilen in de regen. En een strand bbq me...

Van Kavieng naar St. Andrew Islands

's Ochtends vroeg gooien we ons anker uit bij Nusa Island Retreat, een surfers oord op een klein eilandje tegenover Kavieng. We hebben voor het eerst sinds 2 weken eindelijk weer internet en er zijn winkels om onze voorraden aan te vullen. Dat doen we wel minimaal, want PNG is schreewend duur (...

Diefstal en blikseminslag??

's Ochtends is de zee toch flink opgebouwd. We varen de eilandengroep St. Andrews binnen en zoeken met de 3 boten een uur naar een geschikte ankerplek. We vinden een plek, maar het is behoorlijk rollerig. We liggen achter een mooi onbewoond eilandje. Er is een kano aangespoeld op het eiland. Oors...

File op de A1

We zijn weer onderweg. Van Mbuke naar de Hermit Islands is ongeveer 130 mijl. Vanmorgen ben ik nog even het dorp ingegaan. Alle 8 clan oudsten stonden me al op te wachten. Ze hadden een aantal blokken verzameld en of ik er alsjeblieft één wilde uitzoeken als compensatie voor degene die van ons g...

2011

Stukzitten, maar dan echt!

Het was een enorm arelaxt tochtje hierheen. Nadat ikgisteren even een korte update schreef, kregen we 42 knopen wind over ons heenen het is verder de hele nacht tekeer gegaan. Door de enorme zee rolden we vanboord tot boord. De pas door het rif hier naar binnen was de spannendste, diewe tot nu to...

18 juli 2011, Arno en Kuiper Verzekeringen

Nadat ik de hele middag een deel van de nacht en de volgende morgen alles geprobeerd heb om de boel weer aan de praat te krijgen, moeten we concluderen dat onze navigatie apperatuur echt kapot is. Gelukkig is het 12v systeem nog functioneel, dus alle lampjes, ijskasten, watermaker, computer, ss...

Afscheid van Papua Nieuw Guinea

Het sturen met de hand valt mij reuze mee. Maar dat is makkelijk praten, want ik heb maar 1 nachtwacht, Chuck doet 2:00-5:00 uur en Adam heeft twee wachten Bovendien heb ik extreem veel geluk, want beide nachten is het droog tijdens mijn wacht. Ik zie zelfs nog dolfijnen (dan schrik je je eerst r...

Reparatie ter plaatse. Geschreven door Arno

Toen Adam mij ´s avonds belde om een elektrisch probleem voor te leggen en uiteraard een kant en klare oplossing van mij verlangde had ik niet kunnen vermoeden dat ik nog geen week later dat probleem en de gevolgen van de oplossing aan de andere kant van de wereld aan het oplossen zou zijn. Ik mo...

The day after

Allereerst excuus voor de weblogstilte: onze trouwe Theo was op vakantie en het duurde even voordat we een Indonesische 'dongel' hadden geregeld voor internet op de boot.

Door Leonie:

2011

31 juli 2011, Dolphins and alarms (by Cathy)

Hi all! Adam, Leonie, Mees and Pieter are making a sailor of me yet. My lingo has vastly improved since coming on board, mind you that was not hard seeing as it was zero! Only 7 days in Jayapura fixing the boat, which had been struck by lightening days before meeting me. No one hurt thankfully!...