Archief 2011 (oktober)

Terug

Kukup (door Babs)

Hi, hier even een berichtje van 'de opstapper' Babs! Of Koen, zo de kiddies willen. 8 oktober aangekomen in Raffles Marina, waar we werkelijk heerlijk in een prachtig zwembad lagen, met bubbelbad, speelboot, glijbanen en al dies meer zij, toen nog niet wetende hoe de komende dagen eruit zouden zien (regen, regen, storm, onweer). Nog even een bezoekje aan de mall in Singapore, wat gin voor de gintonics, melk voor de nieuwe aeroccino, nog een afscheidsduik in het zwembad en off we go voor mijn eerste trip van 5 mijl (!), windkracht 2 afnemend naar 0 en stroom tegen. Zo kun je je daar dus toch nog een hele middag mee vermaken.

Johar Bahru, waar we een dagje blijven liggen en de volgende dag de stad ingaan om immigration in Maleisie te regelen en de tourist een beetje uit te hangen. Bij gebrek aan een lonely planet, worden we door de taxi chauffeur rondgereden en zien we de highlights. Een leuke eerste kennismaking met Maleisie. 's Middags nog een heerlijk watergevecht met Mees en Adam biedt aan de volgende dag om 6 uur op te staan, zodat we op tijd op onze nieuwe bestemming zijn: Pisang ca 20 mijl verderop. Als ik de volgende dag eens rustig mijn oogjes opendoe (zijn we dus al lang en breed vertrokken, vroege vogels hier) tref ik Adam en Leonie, heftig communicerend in regenjasjes een ankerplekje zoeken bij een nabijgelegen eilandje…windkracht..7? heftig onweer…hmmm weer zo'n sumatraatje? Dan maar wat school voor Mees. Pieter doet lekker mee. Mees maakt een mooie tekening van 't strand en het gezin (= de opdracht) en vraagt of ik er ook bij mag (lieeeef). Grappig om te zien dat er een tekening ontstaat met 2 volwassenen en 3 kinderen…eh.. nou ja. Na een paar uur vertrekken we weer, maar 't blijft lekker de hele dag regenen, heerlijk dat Maleisie!

We besluiten te stoppen op Kukup. Anker uit, midden in de vaargeul, zodat iedereen dit mooie schip kan zien. Veel vissersbootjes varen dan ook een klein kronkeltje om eventjes te kijken wat dit voor gekke gele grote boot is. Het klaart iets op en we besluiten met Sammie (heet dus geen bijbootje oid), met Sammie naar Kukup te gaan en treffen daar een uiterst schattig edoch enigszins vreemd dorpje aan, gebouwd op palen, waar ze heerlijke vismaaltijden serveren. We wandelen wat rond en omdat het laag water is zien we veel 'flora en fauna'; amfibie-visjes, bewegende schelpen, muggen, ratten en dit naast krokodillen en haaien die je volgens Adam opeten, ook als je ligt te slapen, ze kruipen gewoon aan boord en de ratten kunnen hier ook echt heel ver zwemmen, klimmen ook zo aan boord….etc. etc.

Gelukkig is Leonie er ook om me af en toe gerust te stellen, dus ik denk dat ik het net allemaal overleef hier. Gek dorpje dus, met krotten en villa's. Resorts, waar niemand is, flatscreens, toeristische winkeltjes, terwijl ze denk ik nog nooit een toerist gezien hebben, een overdekt fietspad en tot slot….een lekkere 0.66l Tigerpils en wat reuze gamba's, terwijl we (en met name de kids) genieten van het schouwspel van de aasverdeling voor de fishfarms, waarvan er tig buiten het dorp liggen (cool gezicht).
Vanavond lekker nasi'tje aan boord, verhaaltje voor de kindjes voorgelezen en nu is het lekker koel en staat er een lekker windje. Door de stroom liggen we voor de wind, dus 't klotst wat maar alla....'k zal heerlijk slapen in de kinderspeelkamer. Tot nu toe heeeerlijk dus hier!